miércoles, 17 de abril de 2013

SORTIDA AL PORT DE BARCELONA

Quan vam arribar al Port de Barcelona, al principi va venir una dona a explicar-nos què faríem al port. Ens va portar a veure un vaixell que tenia 100 anys i ens ho va ensenyar tot. Vam baixar a on hi havia la bodega i els llits on ells dormien. Quan vam sortir vam dinar i aproximadament a les 3 vam pujar a les Golondrines, que és un vaixell que et porta a fer la volta pel port. L'Eloi, que era el monitor, ens va explicar  per on passàvem, quin era cada moll, el vaixell més gran que tenien... Em va cridar l'atenció el senyor de les grues, perquè els seients no estaven rectes, tot el dia havien d'anar inclinats.

Ana


El dimecres dia 10 d'abril, vam anar al Port de Barcelona. Vam arribar sobre les 10 més o menys, i vam esmorzar a la porta del Museu Marítim. Quan vam acabar, va venir una monitora, que es deia Olga, a explicar-nos tot el que necessitàvem saber per començar l'excursió, encara que ja ens havíem informat a la classe amb el Santi.

Vam entrar al museu i l'Olga ens va fer una explicació resumida de com va néixer el Port de Barcelona. Tot seguit, vam veure una maqueta gegant de la costa de Barcelona on es veia el barri pesquer, el mercat on venien tot el que els pescadors pescaven, era molt xulo.

El que més em va agradar va ser la sortida en "golondrines" (crec que com a tota la classe), a més l'Eloi, que va ser el nostre monitor, era tant graciós com l'Eugenio i tots rèiem molt amb ell. Ens va explicar que hi havia un moll on arribava la fruita, però que durant l'any vinent el traurien.

Maria Trilles


Vam anar tota la classe al Port de Barcelona, però només explicaré el viatge en "golondrines": era un vaixell petit amb comparació amb els altres, però hi cabien 80 persones més o menys. Vam fer un passeig per tot el port, de dues hores més o menys.

Ens van explicar que on estaven les coses de l'hort, posarien cotxes nous.

També vam veure un creuer, i ens van explicar que dintre d'un any vindria el creuer més gran del món de, més o menys, 300 metres, però ja no seria el més gran perquè estan fent un de 400, que vindria d'aquí dos anys, que tampoc ho seria perquè també estan fent un de 500 metres.

També vam veure que per reparar algun vaixell han de posar-lo en una cambra a dins de l'aigua i buidar-la, però només en buidar-la triga 48 hores. Després el reparen, i la tornen a omplir en només dues hores.

El que més em va cridar l'atenció van ser aquelles "ampolles gegants" que portaven cereals que eren enormes i que després els carregaven als camions.

Paula Sánchez


El dimecres dia 10 d'abril tots els nens de 6è vam anar al Port de Barcelona, ja que som la classe dels ports.

Quan vam arribar vam entrar al Museu Marítim on l'Olga, la monitora, ens va explicar les bases del port, quan es va construir... El Museu Marítim està a Les Drassanes. Després vam anar al port, vam veure el monument de Colon i vam pujar a un vaixell que era un pailebot i es deia Santa Eulàlia. Va ser molt divertit. Vam anar al Moll de la Fusta on vam arribar fins a la Torre del Rellotge. Vam anar a dinar i a la tarda a les 15 hores. Després vam agafar una Golondrina, va ser el més xulo de la sortida. Teníem un guia que era molt graciós i ens ho vam passar molt bé. Amb la Golondrina vam aprendre babord i estribord. Vam passar per davant del World Trade Center i del Maremàgnum. L'Eloi, el guia ens va ensenyar totes les grues, els molls... Vam veure un creuer molt gran i també ens ho va explicar.

Gina


Cuando llegamos desayunamos y dimos un paseo. Vimos el Museo Marítimo de Barcelona, y todo el puerto hasta que llegamos a las Golondrinas. Las Golondrinas son unos barcos que solo pueden navegar dentro del recinto del puerto y no en mar abierto. Con las Golondrinas vimos toda la parte del puerto desde el agua. Nos guió un monitor que se llamaba Eloi. Eloi nos explicó como funcionaban las grúas, los policías portuarios... También nos explicó como podríamos sobrevivir si el barco se hundiera, información sobre los cruceros y montacargas y las diferencias entre los diferentes barcos. Nos explicó las funciones que tenían y como las hacían.

También nos dijo que en verano del año que viene llegará a este puerto un barco de 300 metros, en dos años unos de 400 metros y dentro de 4 años los japoneses traerán uno de 500 metros. Entonces nos explicó qué contenían los diferentes depósitos y que tenían un muelle para depósitos de fruta, y que el año que viene se convertiría en una terminal específica para viajes a Italia.

Marco





No hay comentarios:

Publicar un comentario